понеделник, 9 ноември 2009 г.

За позиционирането

Прилича много на Мак Доналдс, нали? Всъщност това е някакво заведение за бързо хранене, което работи само по време на сезона в с. Кранево. Или по- скоро табелата на заведението.

Каква е причината за толкова много общи неща между тази табела и логото и запазените знаци на Мак Доналдс? И кое е накарало собственика на въпросното заведение да избере такъв начин да рекламира продукта си? (А-пропо ето и руския вариант на този процес, на който попаднах случайно).

Горният пример описва част от процесите, свързани с позиционирането. Ето тук сайта Vesti.bg прави анонс за новата рекламна кампания, свързана с позиционирането на на смартфоните на HTC. Обърнете внимание на видеото в края на линка и си помислете защо се разпространява чрез YouTUBE.

Това пък е един полезен текст в в. Дневник, свързан с позиционирането, който ще ви бъде от особена полза при завършването на казуса, както и на онези, които ще правят презентация по темата. Както и ще ви бъде полезна ето тази карта на позициониране.

А ето и какво казва Уикипедиа по въпроса. И кой го е измислил, този път на български :). А тъй като не можем да минем без тях двамата, ето още малко и кратко инфо за важните неща, които са написали (ето и част от книгата, ако ви се чете).

ПС - В последния брой на сп. Мениджър има доста смислен текст на Боян Кутевски, свързан с позиционирането. Все още списанието се продава, но би трябвало да го има вече и в читалнята на университета. Първият линк е анонсът на статията в сайта на Мениджър, а вторият е към други негови статии, публикувани в списанието.

Няма коментари:

Публикуване на коментар