За да не се лутаме и да откриваме велосипеда, като отправна точка ще вземем цитираното в помагалото определение, дадено от Филип Котлър (слагам го тук за всеки случай, докато още не сте се сдобили с един или друг учебник): "Маркетингът е вид човешка дейност, насочена към удовлетворяване на нуждите и потребностите чрез размяна. Той е анализ, организация, планиране и контрол, насочен към потребителя, ресурсите на фирмата, нейната политика и дейност, с цел получаване печалба при задоволяване на желанията и потребностите на избрана група купувачи".
Малко дълго, но за сметка на това изчерпателно и основополагащо. Лично аз бих сложил акцент върху "удовлетворяване на нуждите" и "купувачи", като бих добавил единствено фокуса на платежоспособното търсене, все пак.
Целта на това първо упражнение е да разберем маркетинговите дейности и задачи, да видим кои са основните маркетингови категории и каква е ролята на маркетинга в съвременната среда. Което може да се случи единствено, ако преди това си помислите за примери, с които сте се сблъсквали през живота си до този момент.
Няма коментари:
Публикуване на коментар